Altijd last van rode wangen

Discussie in 'Huidaandoeningen' gestart door Lieke, 15 aug 2016.

1. Lieke

Lieke New Member

Hoi, ik heb een vrij egale huid. Behalve dat er veel roodheden zitten in mijn wangen. Ik vind dit zelf erg lelijk en heb eigenlijk altijd wel foundation en concealer nodig die aardig goed dekken zodat ze mn roodheden kunnen camoufleren. Als ik dan een keer geen tijd heb voor make-up krijg ik direct allerlei opmerkingen waarbij het er eigenlijk op neerkomt dat ik er niet uit zie en dat mensen me niet herkennen. Dit is wel iets waar ik me zorgen over maak maar wat kan ik er tegen doen?

2. milou

milou New Member

Ik ken dat! Dat is rosacea. Ik heb het zelf niet, maar het lijkt me heel vervelend. Volgens mij kan je er helemaal niks tegen doen en heb je het gewoon.

3. Lieke

Lieke New Member

Ooh daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee om dat te horen :(. Ik hoop toch echt dat er wel wat tegen te doen is.

4. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Lieke. Het is inderdaad mogelijk dat je last hebt van rosacea. Dit is een ontstekingsaandoening van de huid die vaak voorkomt in het gezicht en dan met name de wangen en de neus. Vaak begint het met gesprongen adertjes in de wangen en neus, dit wordt ook wel couperose genoemd. Dit kan helaas steeds verder vorderen en uitbreiden naar het voorhoofd en kin. Uiteindelijk kan het leiden tot kleine rode bultjes en puistjes, ook kan de huid opzwellen en wat schilfertjes laten zien. Als dit niet wordt behandeld kan het grover worden. Rosacea gaat vaak gepaard met een (extreem) gevoelige huid. De zon, warmte, make-up en temperatuurverschillen kunnen het tijdelijk erger maken. Rosacea verdwijnt helaas niet vanzelf en er is moeilijk van af te komen. Je zou een afspraak kunnen maken met een huidtherapeut om erger te voorkomen en de huid rustig te houden. Probeer de meest milde producten voor je huid, dus kalmerende producten speciaal voor de gevoelige huid. Knijp, als er puistjes zijn, deze vooral niet zelf uit! Dit kan littekens veroorzaken.

5. Lieke

Lieke New Member

Oke daar kan ik wat meer mee. Nu ik weet hoe het heet kan ik ook wat beter zoeken en me inlezen. Ik denk dat het bij mij niet zo erg is nog omdat het nog egaal is, ik heb geen bulten ofzo. Fijn om te weten dat het proces wel tegen te houden is.

Deel Deze Pagina