Antibiotica en paracetamol, mag dat?

Discussie in 'Medicijnen' gestart door HealthFan, 26 apr 2016.

1. HealthFan

HealthFan New Member

Ik zal even de situatie uitleggen: ik heb een ontsteking bij mijn voet, mijn huisarts heeft antibiotica voorgeschreven. Deze antibioticakuur moet ik gedurende een aantal dagen gebruiken. De ontsteking veroorzaakt echter ook heftige pijn. Normaal gesproken neem ik bij pijn gewoon een paracetamol, maar nu vraag ik me af of dit wel kan? Is het niet gevaarlijk om een paracetamol in te nemen terwijl ik nog een antibioticakuur doe?

2. Sleepz

Sleepz New Member

Goed dat je deze vraag hier op het forum stelt. Medicijnen combineren kan erg gevaarlijk zijn, lees dan ook altijd even de bijsluiter door. Over het algemeen kan je prima antibiotica combineren met een paracetamol. Je hebt echter wel allerlei verschillende soorten antibiotica. Wanneer je antibiotica rifampicine gebruikt, moet je even opletten. Wanneer je antibiotica rifampicine namelijk met een paracetamol combineert, kan dat schadelijk zijn voor je lever. Voor de rest kan je prima paracetamol combineren met antibiotica.

3. Jesper

Jesper Member

Als je een antibioticakuur hebt, kan je een paracetamol innemen. Over het algemeen geldt dat de meeste medicijnen prima samen met antibiotica ingenomen kunnen worden. We hebben het hier wel over paracetamol, niet over aspirine. Aspirines hebben meer bijwerkingen dan een paracetamol, verkies dus altijd een paracetamol boven een aspirine. Nog even een algemene, maar belangrijke, opmerking over je antibioticakuur; maak hem af! Wanneer je niet de hele kuur volgt, blijven de schadelijke bacteri├źn achter. Bovendien is er in Nederland steeds meer sprake van resistentie, wanneer je de kuur niet afmaakt draag je daar ook aan bij!

4. gast

gast Gast

wat een onzin allemaal jesper! Dat is echt zo niet waar!

5. iemand

iemand Gast

eigenlijk is alles wat hij vertelde, waar. Wat is de onzin volgens jou dan?

Deel Deze Pagina