Bruine afscheiding na menstruatie

Discussie in 'Gynaecologie' gestart door Lieke, 8 jul 2016.

1. Lieke

Lieke New Member

Hi, ik heb de laatste tijd kort nadat ik klaar ben met ongesteld zijn last van veel bruine afscheiding. Het is echt dikke vieze drab, sorry als het too much information is. Maar ik ben bang om naar de dokter te gaan. Het is toch een best intiem probleem. Ik vind het echt heel vies, gelukkig heeft mijn vriend het nog nooit gezien omdat ik het altijd goed weet af te schermen als het weer zover is. (ik zeg gewoon dat ik langer ongesteld ben). Maar dit is natuurlijk geen doen. Weten jullie misschien wat dit is en of het schadelijk is?

2. Sanne

Sanne New Member

Hoi Lieke, bruine afscheiding komt bij ontzettend veel vrouwen voor hoor! Je hoeft je geen zorgen te maken. Als het donkerbuin is kan het echter duiden op zwangerschap. Ook zou het kunnen dat het je eisprong is. Als je jezelf echt beroerd gaat voelen zou het ook kunnen duiden op baarmoederhalskanker in de zeldzame gevallen. Hoogstwaarschijnlijk is er niks aan de hand, want als je baarmoederslijmvlies is vermengt met bloed kleurt je afscheiding ook bruin. Sommigen zeggen ook dat het gewoon wat ouder bloed is, oud bloed kleurt namelijk bruin. Maak je geen zorgen! Als het echter aanhoudt kan je altijd nog naar de dokter gaan om zijn advies te raadplegen.

3. natasja

natasja New Member

Oh meid! Daar heb ik ook wel eens last van vlak voor of na mn menstruatie! Is vaak gewoon oud bloed inderdaad! Niks om je zorgen over te maken volgens mij!

4. Lieke

Lieke New Member

Dankjewel voor jullie input! Ben nu toch wel wat meer gerustgesteld. De bruine afscheiding is nu ook weer over gelukkig! Wel zo fijn voor mn mooie ondergoed.

Deel Deze Pagina