Buikpijn na stoppen met de pil

Discussie in 'Gynaecologie' gestart door Priscilla, 20 jul 2016.

1. Priscilla

Priscilla New Member

Hoi, ik ben inmiddels twee weken geleden gestopt met het slikken van de pil. Niet omdat ik zwanger wil worden, maar omdat ik van de hormonen af wil. Ik heb nu alleen al twee weken lang de hele dag last van mijn buik. Ik heb normaal gesproken PDS, dus buikpijn ben ik gewend. Deze pijn voelt echter veel lager, echt tegen het schaambot aan zeg maar. Ook heb ik een extreem opgeblazen gevoel, of zeg maar gewoon opgeblazen buik. Ik moet hierdoor ook veel windjes laten om dit te ontladen. Verder lijkt het wel buikpijn vanuit mn darmen, maar dus anders dan wat ik gewend ben. Als ik mijn ontlasting heb gedaan lucht dat namelijk wel op. De pijn steekt als ik moet lachen of bijvoorbeeld over hobbels heen fiets. Heel vervelend, maar is dit normaal? Ben ik misschien zwanger of ligt dit toch echt aan het zogenaamde ontpillen waar je veel verhalen over hoort?

2. Jessy

Jessy New Member

Hoi Priscilla. Ik herken je klachten helemaal. Ik had ook last van buikpijn, en dan niet de standaard menstruele buikpijn. Het voelde echt anders dan anders. Bij mij is het na een aantal weken vanzelf over gegaan. Wel was ik ook heel misselijk na het stoppen met de pil. Andere vriendinnen van me die gestopt zijn kregen juist enorme vreetkicken.. Echt wat die hormonen allemaal met je aandoen dan! Naast mijn misselijkheid en buikpijn, had ik ook last van migraine. Dat was misschien nog wel het vervelendste, heb me toen ook echt even ziek gemeld bij mn werk. Ik was ook echt niks waard.

3. Priscilla

Priscilla New Member

Oh dat klinkt niet best! Ik heb tot nu toe alleen nog maar die buikpijn, maar het zou dus nog erger kunnen worden? Dan mag ik niet klagen. Ook ik heb me al ziek gemeld van werk omdat die buikpijn echt niet te harden was. Lig echt in bed te creperen zeg maar..

4. Jessy

Jessy New Member

Ik kreeg soms ook enorme acne aanvallen, dan zat mn hele kin onder. Alsof ik weer een puber was zeg maar.. Gelukkig is dat ook nooit meer zo erg geworden als die ene aanval.

5. Priscilla

Priscilla New Member

Maar jij denkt dus echt dat het door het ontpillen komt en niet dat ik bijvoorbeeld zwanger ben?

6. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Priscilla, wat je nu beschrijft kan inderdaad komen door het ontpillen. Je lichaam moet de hormoonbalans herstellen en dit kan wat lichamelijke ongemakken met zich mee brengen. De symptomen die Jessy omschrijft zijn daar ook voorbeelden van. De symptomen van ontpillen lijken erg op de eerste tekenen van een zwangerschap, dit komt omdat dan ook de hormoonhuishouding verstoort is. Hoogstwaarschijnlijk komt het dus door het stoppen met de pil, maar als je geen kans wilt lopen om zwanger te worden kun je wel andere anticonceptie middelen gebruiken, zoals het condoom, een spiraaltje, de prikpil, etc.

7. Priscilla

Priscilla New Member

Bedankt MediQuest. Ik zal dus even afwachten, want dit kan schijnbaar best lang duren of niet?

8. Jessy

Jessy New Member

Bij mij duurde het enkele maanden, maar andere mensen zijn slechts weken of zelfs jaren bezig met het herstel van hun hormonen. Je eigen lichaam moet die weer opnieuw gaan aanmaken en regelen, volgens mij krijg je daardoor uitschieters enzo, wat leidt tot die kwaaltjes. Succes ermee! Ik heb er ondanks alle kwaaltjes geen spijt van gehad. Het is gewoon even doorzetten!

9. Priscilla

Priscilla New Member

Oke afwachten dus.. Jij ook bedankt Jessy voor het delen van jouw eigen ervaringen! Daar heb ik wat aan.

Deel Deze Pagina