Heb ik een ontsteking waar mijn verstandskies heeft gezeten?

Discussie in 'Tandheelkunde' gestart door kimmetje1988, 7 jul 2016.

1. kimmetje1988

kimmetje1988 New Member

Hoi, mijn naam is Kim. Onlangs heb ik mijn verstandskies laten trekken. Sinds een paar dagen doet mijn kaak erg zeer. De pijn zit precies op de plek waar mijn verstandskies heeft gezeten. Ik slaap er best wel slecht van… Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn, bijvoorbeeld een ontsteking?

2. Janh

Janh New Member

Het kan zijn dat je last hebt van een ontsteking. Na het trekken van de verstandskies moet je de holte altijd goed schoonhouden, maar helaas kunnen er toch bacteriën bij komen. De pijn zou normaal na een dag of drie weg moeten trekken.

3. Peterr

Peterr New Member

Wat ontzettend vervelend Kim! Het zou kunnen dat de ruimte waar je kies heeft gezeten is ontstoken (dit heet de alveole). Bij een ontsteking heb je last van alveolitis. Als ik jou was zou ik even naar de tandarts of huisarts gaan om het schoon te laten spuiten.

4. Janh

Janh New Member

Heb het even voor je nagezocht, en misschien heb je ook wel last van een dubbele verstandskies. Het kan zijn dat de tandarts of kaakchirurg dit niet heeft ontdekt. Zou er even naar laten kijken, misschien moet deze er ook wel uit. Hoop dat je snel van de pijn af bent!

5. RudolphUMC

RudolphUMC New Member

Dag Kim, dat zou kunnen. Lees hier meer over een tandvleesontsteking.

Deel Deze Pagina