Help! Wat te doen bij bonzend oor?

Discussie in 'Keel, Neus en Oren' gestart door Michelle91, 7 jul 2016.

1. Michelle91

Michelle91 New Member

Mijn naam is Michelle. Sinds enige tijd heb ik last van een bonkend geluid in mijn rechteroor. Ik heb er vooral last van wanneer het helemaal stil is. Wat kan dit zijn? Het doet geen pijn. Soms luister ik wel naar harde muziek. Hopelijk heb ik geen gehoorbeschadiging…

2. Joost Hendriks

Joost Hendriks New Member

Hoi Michelle. Wat vervelend dat je daar last van hebt! Waarschijnlijk heb je geen last van een gehoorbeschadiging. Oorkloppingen kunnen namelijk ook ontstaan wanneer je last hebt van veel stress. Als je gespannen bent ‘hoor’ je soms je hartslag in de bloedvaten langs het oor. Probeer even wat meer rust te nemen. Hopelijk gaat het dan vanzelf over.

3. Michelle91

Michelle91 New Member

Bedankt voor je antwoord. Maar heb de laatste tijd niet heel veel stress en spanningen gehad. Zou het ook iets anders kunnen zijn?

4. elianne1993

elianne1993 New Member

Een andere oorzaak van oorkloppingen is een te hoge bloeddruk. Het bloed drukt dan te hard tegen de wanden van de bloedvaten. Je hartslag kan dan zo hoog zijn dat je het hoort in je oor. Een te hoge bloeddruk is slecht voor je gezondheid, dus als ik jou was zou ik mijn bloeddruk laten opmeten bij de huisarts.

5. Michelle91

Michelle91 New Member

Dankjewel voor jullie tips. Ik ga wel even langs de huisarts, hopelijk krijg ik dan te horen wat het probleem is!

Deel Deze Pagina