Hoofdpijn na het zonnen

Discussie in 'Neurologie' gestart door Jessy, 14 jul 2016.

1. Jessy

Jessy New Member

Hoi, Ik heb net al een topic geplaatst over mijn bultjes na het zonnen, maar ik heb eigenlijk ook kneiterharde hoofdpijn. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Heb ik een zonnesteek?

2. Jessy

Jessy New Member

Eigenlijk weet ik ook helemaal niet of ik dit topic nu in de goede categorie heb gezet. Maar ik dacht hoofdpijn heeft te maken met je hersenen en dat is neurologisch toch?

3. natasja

natasja New Member

Ben je ook misselijk? Want dan heb ik het wel eens gehad en toen was het inderdaad een zonnesteek. Moet je wel echt mee oppassen dan! Niet meer de zon in!

4. MediQuest

MediQuest Administrator

Hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid zijn inderdaad symptomen van een zonnesteek. Dit kan je oplopen als je teveel in directe warmte en zonlicht bent blootgesteld. Bij een zonnesteek kan je lichaam niet meer goed zelf afkoelen. Je lichaamstemperatuur kan dan stijgen tot het moment dat je echt koorts begint te krijgen. Je kunt je voorstellen dat dit erg gevaarlijk kan zijn. Je raakt als het ware oververhit. Er zijn twee fases van een zonnesteek. De eerste is je temperatuur ongeveer 38 graden, je kunt op dit moment nog de verkoeling opzoeken en op deze manier genezen van je zonnesteek. Als je temperatuur echter hoger is, zul je contact moeten opnemen met een arts. Hoofdpijn, zoals je beschrijft, is inderdaad een symptoom van een zonnesteek. Maar buiten dat zijn er nog meer symptomen zoals, warme rode droge huid maar ook een koude klamme en zwetende huid kan een symptoom zijn. Ook misselijkheid, benauwdheid, spierpijn, slap gevoel, duizeligheid en verwijde pupillen zijn mogelijke symptomen. Als je in fase 1 zit kun je jezelf verkoelen door in een koelere ruimte te gaan zitten. Neem zeker geen koude douche! Als dit niet helpt kun je een arts raadplegen.

5. Jessy

Jessy New Member

ik ben wel een beetje misselijk. Ik ben al uit de zon gegaan en zit binnen in de woonkamer. Die is wel redelijk koel. Ik heb ook niet rustig in de zon gezeten, maar was aan het werk in de tuin. Dit was misschien toch teveel van het goede. bedankt voor het advies.

Deel Deze Pagina