Jeuk in de schaamstreek

Discussie in 'Gynaecologie' gestart door Anoniempje, 25 apr 2016.

1. Anoniempje

Anoniempje New Member

Het is lastig om dit te vragen maar ik doe het toch maar. Als het even kan wil ik niet met deze klacht naar mijn dokter toe. Waar ik last van heb dat is een een jeukende vagina. Ik heb al zalf gekocht die je ook op de reclame ziet. Hier wordt het wel een beetje minder van maar de jeuk blijft terugkomen. Kan ik er wat aan doen om het jeukende gevoel weg te nemen?

2. Telg118

Telg118 Member

Jeuk bij de vagina kan meerdere redenen hebben. Het is ook niet echt een aandoening aangezien het een bijverschijnsel is van een kwaal. Het kan dan ook goed zijn dat je nog andere klachten hebt zoals een droge vagina of een brandend gevoel. Heb je een afscheiding die anders is of komt er een nare geur uit je vagina dan kan het zijn dan je last hebt van een bacteriële vaginose. Dit is als er teveel normale bacteriën in de vagina aanwezig zijn. Het zou ook kunnen zijn dat je een schimmelinfectie of een soa hebt.

Als je niet meteen naar een dokter wilt zou ik je aanraden eens met een andere zeep te wassen en dan te zien of het beter wordt. Het kan zijn dat de zeep die jij gebruikt irriteert. Wil je zeker weten of het de zeep is die jou het jeukende gevoel geeft dan kun je eenmaal per dag de vagina met lauw water wassen. Wordt het dan beter dan kun je op zoek gaan naar een zeep die niet bij jou irriteert.

Mocht dit niet helpen dan wil ik je toch aanraden om naar een arts te gaan. Deze zijn er om je te helpen. Het is een vervelende klacht om mee naar de huisarts te gaan maar je bent echt niet de eerste. Het gaat erom dat jij van het jeukende gevoel wordt verlost.

3. Anoniempje

Anoniempje New Member

Het is goed om te horen dat er dingen mogelijk zijn die ik zelf kan doen en dat zal ik dan ook gaan proberen. Het blijft iets waar ik mij voor schaam en waar ik liever niet mee naar mijn (mannelijke) huisarts ga. Ik zal eerst eens met lauw water wassen en zien of dit de oplossing biedt. Ik ben wel iemand die vaak verschillende soorten zeep gebruikt. Het zou dus best kunnen zijn dat dit de boosdoener is.

4. Telg118

Telg118 Member

Ik hoop echt voor je dat het helpt. Mocht dit niet het geval zijn ga dan naar je arts. Hoe vervelend het ook is je zal niet willen dat het erger gaat worden.

5. Artsen zijn er om je te helpen en om je van je klachten af te helpen. Een geslachtsorgaan is gewoon een lichaamsdeel wat een arts vaak ziet. Het is best begrijpelijk dat een patiënt zich niet prettig voelt om zich uit te kleden. Toch is het soms noodzakelijk. Om een goede oplossing te bieden moet de klacht bekeken worden. Je kunt je echt zonder zorgen melden bij je huisarts. Voor de telefoon tegen de telefoniste kun je gerust zeggen dat je het probleem liever alleen met de huisarts bespreekt.

Deel Deze Pagina