Vaginale droogheid bij seks

Discussie in 'Seksualiteit' gestart door Melissaa, 27 jul 2016.

1. Melissaa

Melissaa New Member

Hoi forumgangers, ik heb onlangs een echt vaste relatie. En nu is het zo dat het toch wel ietsje minder spannend is in bed. Zoals je begrijpt is zeg maar dat zenuwachtige gevoel weg. Daarbij is alleen wel gekomen dat ik meer last heb van vaginale droogheid tijdens de seks, en dit vind ik heel vervelend, want ik vind hem wel echt heel leuk en ook seksueel aantrekkelijk. Het ligt dus denk ik niet daar aan. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er anders aan doen? Iemand heeft hier vast ook ervaring mee toch?

2. Lieke

Lieke New Member

Hoi Melissa! Hier had ik ook altijd last van. Bij one-night-stands ging het altijd prima, omdat het dan erg spannend was! Hierdoor werd ik dan ook gewoon erg erg nat. Maar nu ik ook een vaste relatie heb gehad begrijp ik je gevoel helemaal! Je bent nog steeds aangetrokken tot je vriend, en toch heb je last van die droogheid. Wat bij mij heel erg hielp was stoppen met de pil. Hoe gek dat ook is als je net in een nieuwe relatie zit, maar het werkt echt. Ook een condoom met extra glijmiddel er op werkte toen ik nog niet van mijn anticonceptie af was. Dat glibberde namelijk lekker! Het allerfijnste is natuurlijk als je zelf gewoon weer lekker nat wordt, en het enige wat bij mij hielp was denk ik toch wel stoppen met de pil. Anderen spicen hun seksleven gewoon op met dingen als rollenspel enzo. Dat kan er natuurlijk ook voor zorgen dat het wat spannender wordt, waardoor je sneller en meer nat wordt. Succes ermee!

3. Melissaa

Melissaa New Member

Thanks voor de snelle reactie. Ik ben blij dat ik niet de enige ben, al had ik daar ook niet op gerekend zeg maar. Ik heb al glijmiddel geprobeerd, maar vond dit toch een beetje plakkerig enzo. Het lekkerst vind ik het als ik gewoon zelf nat genoeg ben voor de seks. Condoom met glijmiddel kan ik nog wel proberen. Ik ben momenteel trouwens niet aan de pil maar aan de nuvaring. Zou ik ook minder last hebben van vaginale droogheid als ik stop met de nuvaring?

4. MediQuest

MediQuest Administrator

Beste Melissa, de vagina hoort van nature al een beetje vochtig te zijn. Zelfs zonder seksuele prikkelingen. Als het dan al droog is, kan dit erg vervelend voelen. Het zou zelfs kunnen gaan jeuken. Gezond vaginaal vocht is helder en reukloos. Het is ook een beetje slijmerig. Vaginale droogheid komt voornamelijk voor bij vrouwen in de overgang, echter vrouwen die hormonale anticonceptie gebruiken kunnen hier ook last van hebben. Stoppen met de nuvaring zou dus ook zeker kunnen helpen. Door de droogheid kunnen klachten als jeuk, brandend gevoel, pijn of licht bloedverlies bij seks, pijn tijdens het plassen, en er is een verhoogde kans op vaginale infecties. Wat bijvoorbeeld deze vaginale droogheid kan veroorzaken, buiten hormonale disbalans is het douchen van de vagina met een inwendige douche, het wassen van de schaamlippen met zeep, tampongebruik tijdens lichte dagen van de menstruatie, geparfumeerd toiletpapier/ inlegkruisjes/ maandverband en als laatste kan ook roken zijn effecten hebben. Een glijmiddel kan zeker helpen tijdens te seks, net als dat je meer seksueel wordt geprikkeld door bijvoorbeeld een ander standje of inderdaad rollenspel. Ook zou je gebruik kunnen maken van een zogenaamde bevochtiger. Deze wordt eens in de drie dagen ingebracht in de vagina en helpt de vagina gedurende drie dagen te bevochtigen. Hopelijk kun je wat met deze adviezen!

5. Melissaa

Melissaa New Member

Ja ik kan zeker wat met jullie adviezen! Ik moet zeggen dat ik mijn vagina inderdaad was met zeep. Dacht dat dat juist hygiënisch was, maar ik help zo mijn vagina dus om zeep.. haha. Ik denk dat ik daar eerst maar mee stop, en dan kan ik altijd nog overstappen van de nuvaring naar condooms. Bedankt hier heb ik echt wat aan!

Deel Deze Pagina